Kongres Alkohole i Napoje 2018 już za nami!

Ponad 200 uczestników – ekspertów związanych z kategoriami alkoholi i napojów – wzięło udział w pierwszej edycji Kongresu Alkohole i Napoje, który odbył się 19 września w warszawskim hotelu Renaissance. Bardzo udane spotkanie – takie głosy można było usłyszeć w kuluarach hotelu Renaissance. Pozytywne opinie padały zarówno z ust przedstawicieli branży napojowej jak i alkoholowej. Jedni i drudzy podczas całodniowego spotkania mieli okazję wysłuchania fachowców z sektora handlu i produkcji, a także ekspertów z agencji badawczych Nielsen, IQS, ABR Sesta oraz PwC, którzy naświetlili kondycję obu branż i poszczególnych segmentów, opowiadali też o rynkowych trendach. Kongres Alkohole i Napoje 2018 odbywał się w dwóch salach tematycznych – „napojowej” i „alkoholowej”. Goście mieli okazję wysłuchać trzech debat tematycznych: „Polaku, pokaż mi co pijesz, a powiem ci kim jesteś…”, która dotyczyła zmian preferencji konsumenckich na rynku alkoholi, „To your health! Jak nowe trendy odmieniają rynek wód, soków i napojów”, poświęconej trendom na rynku napojowym oraz „Jak pogodzić ogień z wodą – sojusznicy i konkurenci w walce o klienta”, podczas której uczestnicy szukali odpowiedzi na pytanie, ile łączy, a ile dzieli branżę alkoholową i napojową Ważnym elementem Kongresu były spotkania w ramach sesji Business Mixer, podczas których przedstawiciele firm z sektora napojowego i alkoholowego prowadzili rozmowy biznesowe z kupcami odpowiadającymi za zamówienia w wiodących sieciach handlowych. Równolegle do prowadzonych debat i prezentacji w strefie wystawienniczej swoje produkty i usługi przedstawiali producenci i dystrybutorzy alkoholi i napojów. Relacja z konferencji jest dostępna na portalu www.wiadomoscihandlowe.pl. Obszerną relację z wydarzenia będzie można znaleźć w październikowym wydaniu miesięcznika „Wiadomości Handlowe”.

RAMOWY PROGRAM KONGRESU*


Sesja ALKOHOLE


8:30-9:00 REJESTRACJA

9:00-9:10 OTWARCIE KONGRESU
9:10-9:30 PREZENTACJA OTWIERAJĄCA
Zmiana preferencji konsumenckich na rynku alkoholu
Edyta Prokopiuk, Client Consultant, Nielsen
9:30-9:50 PREZENTACJA
Państwo zaostrza przepisy dotyczące sprzedaży alkoholu
Andrzej Szumowski, Wiceprezes Zarządu, Wyborowa SA
9:50-11:00 DEBATA
Polaku, pokaż mi co pijesz, a powiem ci kim jesteś…
Marcin Cyganiak, Client Director, Nielsen; Andrian Digolean, B2B Marketing Manager, National Office for Vine and Wine; Iwona Doktorowicz-Dudek, Wiceprezes ds. Marketingu, Kompania Piwowarska; Robert Ogór, Prezes Zarządu, Ambra; Andrzej Szumowski, Wiceprezes Zarządu, Wyborowa SA

11:00-12:00 PRZERWA KAWOWA I BUSINESS MIXER

12:00-12:15 PREZENTACJA
Alkohol w Internecie – sprzedaż, komunikacja, działania społecznościowe
Tomasz Kubicki, Senior Associate, DZP
12:15-12:30 PREZENTACJA
Duży Ben – jak Polacy chcą kupować alkohol
Łukasz Juskowiak, Dyrektor Marketingu, Duży Ben (Grupa Eurocash)
12:35-12:50 PREZENTACJA
Rewolucja na rynku piwa
Bartłomiej Morzycki, Dyrektor Generalny w Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego, Browary Polskie
12:50-13:40 LUNCH

13:40-13:55 PREZENTACJA
Kobiety w mocnych alkoholach i piwie
Radosław Soszka, Business Unit Manager, IQS
Rafał Brudziński, Business Consultant, IQS
13:55-14:10 PREZENTACJA
Edukacyjna rola dyskontów – nauczyły Polaków pić wino, whisky, dziś uczestniczą w piwnej rewolucji
Michał Jancik, Sommelier współpracujący z Lidl Polska
14:15-14:30 PREZENTACJA
Nowe technologie w sprzedaży alkoholu
Maciej Hojszyk, Dyrektor Marketingu i Rozwoju Sprzedaży, Eurocash Alkohole
14:30- 15:40 PRZERWA KAWOWA I BUSINESS MIXER

Sesja NAPOJE


8:30-9:00 REJESTRACJA

9:00-9:10 OTWARCIE KONGRESU
9:10-9:30 PREZENTACJA OTWIERAJĄCA
Rynek napojów bezalkoholowych w Polsce. Perspektywa 2020
Natalia Mączyńska, Client Business Partner, Nielsen
9:30-9:50 PREZENTACJA
Transformacja handlu a przyszłość rynku soków i napojów
Maciej Ptaszyński, Dyrektor Generalny, Polska Izba Handlu
9:50-11:00 DEBATA
To your health! Jak nowe trendy odmieniają rynek wód, soków i napojów?
Monika Dyrda, Client Director, Nielsen; Julia Pawlak, Prezes Zarządu Krajowa Unia Producentów Soków (KUPS); Jacek Wiktor Krzywański, Wiceprezes, Viands; dr inż. Katarzyna Stoś, prof. nadzw., Instytut Żywności i Żywienia; Wojciech Mliczek, Dyrektor Handlowy, Victoria Cymes’ Jerzy Tyszkowski, Krajowy Kierownik ds. Kluczowych Klientów, Hoop Polska
11:00-12:00 PRZERWA KAWOWA I BUSINESS MIXER

12:00-12:15 PREZENTACJA
Dlaczego większość marek mogłaby zniknąć z rynku i nikt by tego nie zauważył?
Alicja Cybulska, Wiceprezes Zarządu, Intelligence Director, Havas Media
12:15-12:30 PREZENTACJA
Z napojami jak z jajkiem. ABC skutecznej logistyki produktów
Agata Horzela, Menedżer ds. standardów GS1 w TSL, GS1 Polska
12:35-12:50 PREZENTACJA
Znakowanie soków i napojów – wybrane problemy
Joanna Olszak, Dorada ds. Prawa Żywnościowego, IGI Food Consulting
12:50-13:40 LUNCH

13:40-13:55 PREZENTACJA
Przyszłość napojów wisi w chmurze. Nowe technologie rewolucjonizują rynek
Sebastian Starzyński, Prezes Zarządu, ABR Sesta
13:55-14:10 PREZENTACJA
Trendy w napojach. Innowacje zmieniają rynek
Honorata Jarocka, Senior Food and Drink Analyst, Mintel
14:15-14:30 PREZENTACJA
Bez cukru a słodko. Przyszłość rynku soków
Julian Pawlak, Prezes Zarządu, Krajowa Unia Producentów Soków (KUPS)
14:30-15:40 PRZERWA KAWOWA I BUSINESS MIXER

Podsumowanie Kongresu - WSPÓLNA SALA

15:40-16:00 PREZENTACJA
Przepis na koktajl przyszłości
Marta Marczak, Dyrektor Zespołu Strategii Marki, PwC
16:00-17:00 DEBATA
Jak pogodzić ogień z wodą – sojusznicy i konkurenci w walce o klienta
Aleksandra Głuchowska, Partner Zarządzający, Bracia Sadownicy; Marta Marczak, Dyrektor Zespołu Strategii Marki, PwC; Szymon Mordasiewicz, Dyrektor Zarządzający, Nielsen; Robert Orszulak, Prezes Zarządu, On Lemon; Mariusz Ryciak, Head of Brand, OSHEE; Marek Sypek, Dyrektor Zarządzający, Stock Polska
od 17:00 WIECZORNY KOKTAJL
*Organizator zastrzega sobie możliwość modyfikacji programu Kongresu.

PRELEGENCI 2018

 

Rafał
Brudziński


Business Consultant,
IQS

Ma ponad 25 lat doświadczenia w badaniach marketingowych, zarówno po stronie agencji, jak i po stronie klienta. Przed pracą w IQS związany był z firmą Diageo, gdzie jako consumer planner odpowiadał za Polskę i rynki Europy Środkowo - Wschodniej. Specjalizuje się w projektach z obszaru pozycjonowania marek, wsparcia i komunikacji, jak również strategii portfolio.


Alicja
Cybulska


Wiceprezes Zarządu, Intelligence Director,
Havas Media

Marketer z 20-to letnim doświadczeniem w badaniach i strategii komunikacji szerokiego spectrum kategorii produktów i usług. Karierę zawodową zawodową zaczynała w GfK Polonia prowadząc badania dla dużych firm FMCG takich jak Unilever czy P&G. W 2002 roku przeszła do MPG gdzie jako head of research wprowadzała na rynek Polski sieciowe narzędzia strategiczne, a także współtworzyła metodologię przygotowania strategii komunikacji MAP. Od 2009 roku odpowiada za strategie komunikacji mediowej dla wszystkich klientów Havas Media Group. Od 2009 roku jest Wiceprezesem Zarządu Havas Media.


Marcin
Cyganiak


Dyrektor Komercyjny,
Nielsen Polska

Dyrektor Komercyjny Nielsena w Polsce. Odpowiada za relacje Nielsena z klientami, producentami FMCG. Doświadczenia Marcina w Nielsenie obejmują również prowadzenie wsparcia insightowego dla globalnego klienta napojowego na poziomie europejskim oraz zarządzanie relacjami z branżą alkoholową w Polsce. Przed Nielsenem Marcin pracował m.in. w branży piwnej oraz konsultingu. Marcin jest absolwentem Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie.   


Andrian
Digolean


B2B Marketing Expert,
National Office for Vine and Wine

Związany z National Office for Vine and Wine (NOVW) od jej założenia w 2014 r. Odpowiedzialny za  rozwój, koordynuje inicjatywy w sektorze handlowym mające na celu podniesienie świadomości, wizerunku i profilu mołdawskich win. Szeroko współpracuje z klientami i udziałowcami NOVW: mołdawskimi winiarniami, importerami, dystrybutorami oraz sieciami handlowymi.

 

Iwona
Doktorowicz-Dudek


Wiceprezes ds. Marketingu,
Kompania Piwowarska

Od 2014 jako Wiceprezes ds. Marketingu w Kompanii Piwowarskiej zarządza  markami Tyskie, Żubr, Lech, Redd’s, Książęce, Dębowe, Wojak, Pilsner Urquell, Kozel, Grolsch. Wcześniej przez 10 lat działała w Grupie Danone: od stanowiska Marketing Managera w Lu Polska (ciastka) do Dyrektora Marketingu Danone Finlandia, a potem Danone Polska (Produkty Mleczne). Rozwinęła z sukcesem silne marki polskie i międzynarodowe: Delicje, Pieguski, Petitki,  Activia, Actimel, Danonki, Danio, Jogurt Danone, Fantasia, Gratka.


Monika
Dyrda


Client Director,
Nielsen

Od kilkunastu lat związana z badaniami rynku, w Nielsenie od 2011 roku. W ostatnich latach współpracowała zarówno z kluczowymi sieciami detalicznymi jak i producentami FMCG specjalizując się w analizie danych panelowych. Obecnie pełni funkcję Client Directora, wspólnie z zespołem budując i rozwijając relacje oraz wspierając Klientów w zakresie analiz rynku.

Absolwentka Ekonomii na Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach oraz studiów doktoranckich w Instytucie Gospodarki Światowej w Szkole Głównej Handlowej.


Aleksandra
Głuchowska


Partner Zarządzający,
Bracia Sadownicy

Ukończyła Doradztwo Organizacyjne oraz Zarządzanie Sprzedażą na Uniwersytecie Warszawskim. Od 5 lat związana z branżą FMCG. Od początku uczestniczyła w procesie budowania i wdrażania na rynek marki Bracia Sadownicy. Obecnie odpowiedzialna za działalność operacyjną firmy oraz realizację strategii jej rozwoju.


Maciej
Hojszyk


Dyrektor Marketingu i Rozwoju Sprzedaży,
Eurocash Alkohole

Od ponad 10 lat wprowadza w Grupie Eurocash innowacje oparte na nowych technologiach w zakresie sprzedaży i marketingu. Jest autorem strategii wielu projektów Grupy, m.in. faktoriawin.pl, czasnawhisky.pl czy drinco.pl. Aktywnie poszukuje partnerów biznesowych do nowych konceptów i przedsięwzięć. Równolegle odpowiada za marketing Eurocash Alkohole.

Jest absolwentem Uniwersytetu Ekonomicznego, gdzie uzyskał dyplom magistra, a także kursu INSEAD Strategy in the Age of Digital Disruption w 2018.

 

Agata
Horzela


Menedżer ds. standardów GS1 w TSL, GS1 Polska

Zajmuje się doradztwem w zakresie automatycznej identyfikacji opartej na kodach kreskowych. Jest ekspertem z zakresu prawidłowej identyfikacji jednostek handlowych oraz pracuje nad możliwościami wdrożeń standardów Systemu GS1 w branży transportu i logistyki. Autorka ponad 100 publikacji na temat optymalizacji w TSL. Uczestniczka konferencji i debat, w tym organizowanych m.in. przez Harvard Business Review.


Michał
Jancik


Sommelier współpracujący Lidl Polska
Wykładowca sensoryki na kierunku Enologia, Uniwersytet Jagielloński w Krakowie. Sommelier Profesjonalny Stowarzyszenia Sommelierów Polskich. Od 2009 roku konsultant sieci handlowej Lidl Polska. Mistrz Polski Sommelierów z roku 2000. Półfinalista Mistrzostw Europy Sommelierów w latach 1996, 2000. Zdobywca pierwszego miejsca w Konkursie Młodych Sommelierów Sopexa 1997, w Warszawie oraz półfinalista Mistrzostw Świata Sommelierów 1998, w Wiedniu. Pracując jako sommelier zdobywał wyróżnienia amerykańskiego magazynu Wine Spectator za komponowane przez siebie karty win. Rok 2012 - Award of Excellence dla restauracji Sowa i Przyjaciele w Warszawie. Rok 2014 i 2015 - Award of Excellence dla restauracji Bottiglieria 1881 w Krakowie oraz 2016, dla tej samej restauracji, znakomite wyróżnienie - Best of Award of Excellence. Cały czas stara się aktywnie zdobywać wiedzę. W roku 2011 uzyskał Dyplom z Turyzmu według programu The Chartered Insitute of Marketing prowadzonego przez Akademię Questus Roberta Kozielskiego. W roku 2012 został uhonorowany dyplomem Advanced Wines & Spirits International przez Austriacką Akademię Wina. Obecnie przygotowuje się do rozpoczęcia studiów w Instytucie Master of Wine.

Honorata
Jarocka


Senior Food and Drink Analyst,
Mintel

Dołączyła do firmy Mintel w 2013 roku. Jej głównym obszarem zainteresowań są trendy związane ze zdrowym stylem życia oraz inspirujące innowacje w kategorii produktów spożywczych. W trakcie swojego dwunastoletniego doświadczenia w prowadzeniu badań, analizowała przede wszystkim rynek żywności i napojów, a także rynek handlu detalicznego, leków OTC/suplementów diety, tytoniowy, kosmetyków, chemii gospodarczej, artykułów higieny osobistej oraz produktów dla zwierząt. Honorata jest członkiem PTBRiO - Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii, a także częstym prelegentem na konferencjach branżowych.


Łukasz
Juskowiak


Dyrektor Marketingu,
Duży Ben (Eurocash Group)

Zaczynał karierę na programie menadżerskim w Grupie Eurocash w 2012 roku. Następnie jako Brand Manager Faktorii Win zbudował innowacyjny koncept store-in-store. Po 4 latach Faktoria Win pomaga konsumentom odkrywać wino w prawie 5000 punktów sprzedaży w polskich sklepach oraz restauracjach. Łukasz obecnie rozwija koncept nowoczesnych sklepów alkoholowych, szerząc kulturę picia oraz sprzedaży alkoholu poprzez nowy koncept detaliczny Duży Ben. Lubi pracę pod ciśnieniem, zawodowy nurek od 4 roku życia :) Absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, University of Applied Sciences w Finlandii oraz University of Lethbridge w Kanadzie.

 

Tomasz
Kubicki


Senior Associate
DZP

Specjalizuje się w doradztwie regulacyjnym dla branży produktów sensytywnych, w tym w szczególności branży farmaceutycznej, wyrobów medycznych, suplementów diety, alkoholowej oraz tytoniowej. Doradza z zakresu prawa żywnościowego (w zakresie znakowania, reklamy oraz wprowadzania do obrotu suplementów diety). Członek Okręgowej Izby Adwokackiej w Warszawie


Jacek Wiktor
Krzywański


Wiceprezes Zarządu,
Viands

Wiceprezes Zarządu firmy Viands Sp. z o.o. w Grójcu. Firma zajmuje się importem przetworów z owoców zamorskich na zaopatrzenie przemysłu spożywczego, produkcją soków NFC z super owoców marki SAM SOK oraz Jaffa Gold w szklanych butelkach i dystrybucją niszowych delikatesowych produktów spożywczych.


Marta
Marczak


Dyrektor Zespołu Strategii Marki,
PwC

Marta Marczak z wykształcenia socjolog, od 15 lat strateg marketingowy. Badając zmieniające się zjawiska kulturowe oraz potrzeby konsumentów wspiera budowanie silnych, angażujących marek. Autorka strategii pozycjonowania oraz innowacji produktowych dla wielu wiodących marek w sektorze FMCG. Doświadczenie zawodowe zdobywała jako Brand Manager w firmie spożywczej, następnie jako strateg i partner w Stratosferze, obecnie w PwC odpowiada za Zespół Strategii Marki.


Natalia
Mączyńska


Client Business Partner,
Nielsen

Związana z firmą Nielsen od 11 lat, wcześniej jako badacz jakościowy i specjalista od rozwiązań shopperowych, od kilku lat  jako Client Business Partner wspiera klientów w zakresie analiz rynku handlu detalicznego i trendów w kategoriach FMCG. Absolwentka Instytutu Socjologii Uniwersytetu Warszawskiego oraz Studiów Podyplomowych w zakresie marketingu w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie.

 

Wojciech
Mliczek


Dyrektor Handlowy,
Victoria Cymes

Ponad 20 letnie doświadczenie w branży. Z firmą związany od roku 1996. Odpowiedzialny za rozwój biznesu i kontakty z sieciami handlowymi.


Szymon
Mordasiewicz


Dyrektor Zarządzający,
Nielsen

Szymon Mordasiewicz, pełni funkcję Dyrektora Zarządzającego Nielsen Polska od ponad czterech lat. Z firmą Nielsen związany jest od 2002 r. Wcześniej piastował stanowisko m.in. Dyrektora ds. Rozwoju Handlu w regionie Europy Centralnej, a także Dyrektora ds. Obsługi Klientów. Wykształcenie zdobywał na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie oraz Szkole Głównej Handlowej w Warszawie, na kierunkach związanych z badaniami, marketingiem i zarządzaniem.


Bartłomiej
Morzycki


Dyrektor Generalny w Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego,
Browary Polskie

Z wykształcenia politolog. Przed objęciem stanowiska Dyrektora Generalnego ZPPP Browary Polskie był przez ponad 10 lat związany z koncernem 3M Poland, jako ekspert ds. relacji korporacyjnych. Wcześniej pracował w agencji public relations oraz w instytucjach państwowych, m.in. Kancelarii Prezesa Rady Ministrów oraz w Sejmie RP. Od 2011 r. pełni funkcję Prezesa Zarządu Stowarzyszenia Partnerstwo dla Bezpieczeństwa Drogowego.


Robert
Ogór


Prezes Zarządu,
Ambra

Absolwent Wydziału Filozofii na Ruprecht-Carl-Universität w Heidelbergu w Niemczech.

W latach 1994-2004 pracował jako doradca i członek grupy zarządczej ds. inwestycji kapitałowych i rynków zagranicznych Sektkellerei Schloss Wachenheim AG (obecnie: Schloss Wachenheim AG).

W lipcu 2003 r. został wiceprezesem zarządu w AMBRA S.A., a w lutym 2008 r. powierzono mu funkcję prezesa zarządu. Pełni szereg funkcji w organach nadzorczych spółek zależnych. Poza Grupą AMBRA jest zaangażowany w projekty deweloperskie i budowlane. 

 

Joanna
Olszak


Doradca ds. Prawa Żywnościowego,
IGI Food Consulting

Ma ponad 10 lat doświadczenia w realizacji projektów doradczych i szkoleniowych:

skutecznie rozwiązuje problemy ze stosowaniem prawa żywnościowego

efektywnie i atrakcyjnie przekazuje wiedzę popartą praktyką

wspiera firmy spożywcze w szukaniu rozwiązań bieżących problemów

Dzięki wiedzy, doświadczeniu i zaangażowaniu potrafi skutecznie doradzać Klientom w ich codziennej pracy i zapewnić im bezpieczne funkcjonowanie w branży.

Specjalizuje się w zadaniach z zakresu:

  • oceny treści etykiet i reklam
  • oceny poprawności składu produktów
  • interpretacji przepisów prawa żywnościowego

Robert
Orszulak


Prezes Zarządu,
On Lemon

Współtwórca i współwłaściciel marki On Lemon. To on wraz z Danielem Hozumbkiem od 2012 roku buduje unikalną markę na rynku napojów. To lemoniady powstałe z wykorzystania naturalnych soków. Marka zaczynała niemal od zera, ale dziś ma na koncie kilkadziesiąt milionów sprzedanych butelek.


Julian
Pawlak


Prezes Stowarzyszenia KUPS

Prezes Stowarzyszenia KUPS od 2004 r. Od 1973 r. związany z firmą Tymbark, w której przez 13 lat pełnił funkcje Prezesa i Dyrektora Zarządzającego. Od 2003 r. konsultant ds. Strategii i Przewodniczący Rady Nadzorczej Tymbark S.A., a obecnie prokurent Tymbark - MWS Sp. z o.o. 


Edyta
Prokopiuk


Client Consultant,
Nielsen

Client Consultant w zespole zajmującym się obsługą Klientów z branży alkoholowej w Nielsen. Specjalizuje się w piwie i winie.

 

Maciej
Ptaszyński


Dyrektor Generalny,
Polska Izba Handlu

Od 2011 roku Dyrektor Generalny Polskiej Izby Handlu. Wcześniej Dyrektor Zarządzający w Accor Services Polska. Pracował także jako Dyrektor Regionu w Adecco Poland. Od 2008 zaangażowany w działania mające na celu poprawę rozwiązań legislacyjnych dotyczących funkcjonowania firm handlowych w Polsce i Unii Europejskiej. Z wykształcenia politolog oraz absolwent kursu z zakresu Zarządzania Zasobami Ludzkimi na Pacific Lutheran University w Tacomie, USA.


Mariusz
Ryciak


Head of Brand,
OSHEE

Urodzony 28.02.1972 r. Studiował Zarządzanie i Marketing na UW. Pracował m.in. dla Ery GSM i FoodCare. Autor kilku udanych debiutów produktowych, m.in. Fitelli. Współtworzył agencje reklamowe Blue Angels i Brand New Heaven. Strateg, Dyrektor Kreatywny, Mentor. Doradzał m.in. takim markom jak: North Fish, ALMAR, Żabka, OSHEE, Wojas, Grupa Radiowa Agory, Bakalland, Polfarma, Pfizer. Pracował również w mediach: Radiu Zet i Telewizji Podróże TV. Współtwórca i od początku istnienia członek Kapituły konkursu Dyrektor Marketingu Roku. Obecnie Head of Brand w OSHEE. Od 1992 r. członek Stowarzyszenia Mensa Polska. Poza pracą muzyk, wokalista, fotograf, autor, blogger, praktyk synchronizacji kwantowej, life coach. Szczęśliwy ojciec dwóch synów.


Radosław
Soszka


Business Unit Manager,
IQS

Badacz rynku z 20-letnim doświadczeniem. W IQS kieruje zespołem badań ilościowych. Specjalizuje się w badaniach piwa i alkoholi mocnych. Jest liderem NeedforBeer i NeedforSpirit - autorskich badań syndykatowych IQS, poświęconym zakupom oraz konsumpcji w tych dwóch kategoriach. Prywatnie miłośnik piwa rzemieślniczego i whisky single malt oraz właściciel działki na wyspie Islay (jedna stopa kwadratowa w pobliżu Laphroaig Distillery).


Sebastian
Starzyński


Prezes Zarządu,
ABR Sesta

Futurysta. Jest jednym z prekursorów popularyzacji gamifikacji, Big Data, Ekonomii współpracy a obecnie przybliża tematykę Sztucznej inteligencji i Internetu rzeczy. Na studiach założył firmę badawczą ABR SESTA, która specjalizuje się w badaniach środowiska zakupowego oraz zachowań zakupowych.

Od ponad 20 lat zajmuje się badaniem środowiska zakupowego, a także zachowań zakupowych konsumentów, analizą rozwoju nowych technologii, a także e-commerce. Prowadzi kilka spółek e-biznesowych, w tym firmę TakeTask – pierwsza polska platformą croudsourcingową oraz narzędzie do zarządzania zadaniami w firmach oraz Promo-Plan - platformę do zarządzania promocjami. Jako współzałożyciel i członek zarządu Fundacji Edukacja Przyszłości angażuje się w zmianę systemu edukacji w Polsce m.in. poprzez współtworzenie polskiej wersji językowej Khan Academy oraz liczne prelekcje i projekty związane z tą tematyką. W przeszłości wprowadził na polski rynek sieć restauracji SUBWAY oraz tworzył nowy koncept kawiarni mobilnych Coffee-Day. Ukończył Szkołę Główną Handlową w Warszawie na Wydziale Marketingu i Zarządzania.

 

dr inż. Katarzyna
Stoś


prof. nadzw.,
Instytut Żywności i Żywienia

Pełni funkcję zastępcy Dyrektora ds. Bezpieczeństwa Żywności i Suplementów Diety oraz kierownika Zakładu Żywności i Suplementów Diety w Instytucie Żywności i Żywienia w Warszawie. Posiada wieloletnie doświadczenie w działalności naukowej i aplikacyjnej dotyczącej jakości i bezpieczeństwa żywności oraz w programie profilaktyki niedoboru jodu w Polsce. Aktualne obszary działalności dotyczą badań składu, jakości i bezpieczeństwa żywności oraz żywienia. Posiada doświadczenie w opracowywaniu merytorycznym projektów aktów prawnych w zakresie jakości i bezpieczeństwa żywności i żywienia, bierze udział w opiniowaniu projektów aktów prawnych na poziomie krajowym i międzynarodowym.


Marek
Sypek


Dyrektor Zarządzający,
Stock Polska

Absolwent Oxford University, SGH oraz Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie.

Od 1994 Dyrektor Sprzedaży i Marketingu w Bonduelle odpowiedzialny za Polska i Kraje Nadbałtyckie, od 2001 Dyrektor Zarządzający BIC w Polsce i Europie Centralnej, od 2005 Dyrektor Zarządzający w Johnson & Johnson Consumer Business & OTC odpowiedzialny za CEE, od 2010 Prezes Zarządu Agros-Nova z ramienia IK Fund.

Od 2016 Dyrektor Zarządzający Stock Polska.


Andrzej
Szumowski


Wiceprezes Zarządu,
Wyborowa Pernod Ricard

Wiceprezes Zarządu Wyborowa S.A., Prezes Zarządu Stowarzyszenia Polska Wódka oraz Przewodniczący Rady Głównej Związku Pracodawców „Polski Przemysł Spirytusowy”. Ukończył Wydział Prawa i Administracji na Uniwersytecie Warszawskim oraz Podyplomowe Studia PR w Szkole Głównej Handlowej. Swoją 25-letnią karierę zawodową rozpoczął w Ministerstwie Współpracy Gospodarczej z Zagranicą. Później pełnił funkcję Podsekretarza Stanu w Urzędzie Komitetu Integracji Europejskiej, doradcy Szefa Kancelarii Prezydenta RP oraz doradcy Ministra Spraw Zagranicznych. Piastował również stanowisko Dyrektora Komunikacji i Dyrektora Public Affairs w Agros Holding S.A.

 


Jerzy
Tyszkowski


Krajowy Kierownik ds. Kluczowych Klientów,
Hoop Polska

National Key Account Manager w Hoop Polska, gdzie zarządza zespołem Key Account Managerów, odpowiedzialnych za współpracę z klientami w kanale modern trade w całej Polsce. Odpowiada także za kreowanie strategii rozwoju działalności firmy w tym obszarze. Doświadczony manager sprzedaży z doskonałą znajomością zasad funkcjonowania polskiego rynku FMCG oraz organizacji dystrybucji. Jego obszarem zainteresowań zawodowych jest komunikacja biznesowa, m.in. w zakresie współpracy między działem sprzedaży i marketingu. Absolwent studiów MBA, Politechniki Poznańskiej oraz Akademii Ekonomicznej w Poznaniu (marketing w branży spożywczej). Od początku swojej kariery zawodowej związany ze sprzedażą. Doświadczenie zdobywał m.in. w takich firmach jak:  Coca-Cola, Danone,  Reckitt Benckiser, Omega Pharma, na stanowiskach: Dyrektora Sprzedaży, Kierownika Projektów Sprzedażowych, Dyrektora ds. Rozwoju Sprzedaży.