Speakers


Artur Czajka
Strategic Insight Manager
GFK
Artur Czajka, strategic insights manager, GfK Polonia
Z badaniami rynku związany od 26 lat. Z wykształcenia psycholog społeczny, doświadczenie zdobywał na wszystkich szczeblach działalności badawczej - jako ankieter, badacz, konsultant, kierownik projektu, senior manager, kierownik zespołu badawczego oraz doradca strategiczny.
Od 1994 do 2004 roku związany z firmą CASE. W latach 2005 – 2010 kierował Sektorem Badań Konsumenckich w TNS OBOP. Od lipca 2010 do czerwca 2017 w firmie Nielsen. Od października 2017 do sierpnia 2018 w firmie IQS Group rozwijał sektora badań shopperowych.
Obecnie strategic insights manager w GfK Polonia gdzie odpowiada za łączenie różnych źródeł danych oraz doradztwo strategiczne. Ekspert w zakresie badań zachowania polskich konsumentów i shopperów, rynku detalicznego oraz trade marketingu. Zaangażowany w ponad 660 projektów badawczych.
Z badaniami rynku związany od 26 lat. Z wykształcenia psycholog społeczny, doświadczenie zdobywał na wszystkich szczeblach działalności badawczej - jako ankieter, badacz, konsultant, kierownik projektu, senior manager, kierownik zespołu badawczego oraz doradca strategiczny.
Od 1994 do 2004 roku związany z firmą CASE. W latach 2005 – 2010 kierował Sektorem Badań Konsumenckich w TNS OBOP. Od lipca 2010 do czerwca 2017 w firmie Nielsen. Od października 2017 do sierpnia 2018 w firmie IQS Group rozwijał sektora badań shopperowych.
Obecnie strategic insights manager w GfK Polonia gdzie odpowiada za łączenie różnych źródeł danych oraz doradztwo strategiczne. Ekspert w zakresie badań zachowania polskich konsumentów i shopperów, rynku detalicznego oraz trade marketingu. Zaangażowany w ponad 660 projektów badawczych.
Strategic Insight Manager
GFK

Andrzej Gantner
Vice President
PFPŻ
dr inż. Andrzej Gantner – dyrektor generalny, wiceprezes Zarządu Polskiej Federacji Producentów Żywności Związku Pracodawców,
redaktor naczelny kwartalnika „Food Lex”, członek Rady Związku Pracodawców i Przedsiębiorców, członek Rady Krajowej Izby Gospodarczej, członek Rady Uczelni Uniwersytetu Przyrodniczego w Lublinie, członek Komitetu nauk o żywności i żywieniu Polskiej Akademii Nauk. Reprezentuje PFPŻ ZP w największej europejskiej organizacji przemysłu żywnościowego Food Drink Europe oraz w europejskiej organizacji napojowej UNESDA. Od ponad 20 lat związany z gospodarką żywnościową w zakresie zarządzania, marketingu, public relations, społecznej odpowiedzialności biznesu. Autor licznych publikacji i analiz dotyczących rynku żywności oraz gospodarki żywnościowej.
redaktor naczelny kwartalnika „Food Lex”, członek Rady Związku Pracodawców i Przedsiębiorców, członek Rady Krajowej Izby Gospodarczej, członek Rady Uczelni Uniwersytetu Przyrodniczego w Lublinie, członek Komitetu nauk o żywności i żywieniu Polskiej Akademii Nauk. Reprezentuje PFPŻ ZP w największej europejskiej organizacji przemysłu żywnościowego Food Drink Europe oraz w europejskiej organizacji napojowej UNESDA. Od ponad 20 lat związany z gospodarką żywnościową w zakresie zarządzania, marketingu, public relations, społecznej odpowiedzialności biznesu. Autor licznych publikacji i analiz dotyczących rynku żywności oraz gospodarki żywnościowej.
Vice President
PFPŻ

Frédéric Guichard
General Manager of
Żywiec Zdrój
Frédéric Guichard - od października 2017 kieruje firmą Żywiec Zdrój S.A. jako Prezes Zarządu. Z DANONE związany jest od 1999 roku, w tym z branżą wód butelkowanych od 2009 roku. Karierę w tym segmencie rozpoczął jako Dyrektor Marketingu odpowiedzialny za wody niegazowane, a następnie również gazowane w ramach takich marek, jak Evian czy Volvic. W 2014 roku objął stanowisko Dyrektora Generalnego w spółce Evian Volvic International. Ukończył studia inżynierskie w Ecole Nationale Superieure d'Arts et Metiers oraz marketing i komunikację w Ecole Supérieure de Commerce w Paryżu.
General Manager of
Żywiec Zdrój

Jaak Mikkel
General Manager Poland and Baltics, Coca-Cola Hellenic Bottling Company
Jaak Mikkel, Dyrektor Generalny Coca-Cola HBC Polska i Kraje Bałtyckie jest doświadczonym menedżerem, który w swojej karierze zajmował wiele stanowisk w różnych obszarach zarządzania, sektorach
i krajach. Związany z Coca-Cola HBC od 2008 roku, początkowo jako Dyrektor Sprzedaży w Krajach Nadbałtyckich, następnie jako Dyrektor Generalny Pivara Skopje, zarządzający spółką joint venture z firmą Heineken. W 2014 r. Jaak Mikkel został powołany na stanowisko Dyrektora Generalnego w Rumunii, gdzie pod jego kierownictwem firma osiągnęła najwyższy udział rynkowy w kategorii napojów gazowanych
w ciągu dekady. Od 2018 roku pełni funkcję Dyrektora Generalnego w Polsce.
Przed dołączeniem do Coca-Cola HBC, Jaak Mikkel spędził 10 lat w firmie Shell, gdzie zajmował szereg stanowisk w Sprzedaży Detalicznej dla krajów Europy Środkowo-Wschodniej, awansując ostatecznie na stanowisko Dyrektora Sprzedaży Detalicznej w Estonii.
Jest absolwentem biznesu międzynarodowego na Międzynarodowym Uniwersytecie Concordia w Estonii. Prywatnie fan motoryzacji i koszykówki
General Manager Poland and Baltics, Coca-Cola Hellenic Bottling Company



Andrzej Szumowski
Chairman of the Management Board at the Polish Vodka Association
Andrzej Szumowski swoją 25-letnią karierę zawodową rozpoczął w Ministerstwie Współpracy Gospodarczej z Zagranicą. W 1994 r. objął funkcję Pełnomocnika Zarządu Agros Holding S.A. W 1997 r. został mianowany Podsekretarzem Stanu w Urzędzie Komitetu Integracji Europejskiej. W roku 1998 był doradcą Szefa Kancelarii Prezydenta RP. Do 2001 r. sprawował również funkcję Doradcy Prezesa spółek Polkomtel S.A. oraz Agros Holding S.A.
W 2001 r. Andrzej Szumowski objął stanowisko Dyrektora Komunikacji, a później Dyrektora Public Affairs w Agros Holding S.A. W latach 2002 – 2005 był Doradcą Ministra Spraw Zagranicznych. W roku 2003 został powołany na Wiceprezesa Zarządu Wyborowa S.A. Obecnie pełni również funkcję Rzecznika Prasowego Spółki oraz Dyrektora External Affairs.
Andrzej Szumowski jest Prezesem Zarządu Stowarzyszenia Polska Wódka od momentu założenia Stowarzyszenia w 2006 r. oraz Przewodniczącym Rady Głównej Związku Pracodawców „Polski Przemysł Spirytusowy”. Andrzej Szumowski ukończył Wydział Prawa i Administracji na Uniwersytecie Warszawskim oraz Podyplomowe Studia Public Relations w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie.
W 2001 r. Andrzej Szumowski objął stanowisko Dyrektora Komunikacji, a później Dyrektora Public Affairs w Agros Holding S.A. W latach 2002 – 2005 był Doradcą Ministra Spraw Zagranicznych. W roku 2003 został powołany na Wiceprezesa Zarządu Wyborowa S.A. Obecnie pełni również funkcję Rzecznika Prasowego Spółki oraz Dyrektora External Affairs.
Andrzej Szumowski jest Prezesem Zarządu Stowarzyszenia Polska Wódka od momentu założenia Stowarzyszenia w 2006 r. oraz Przewodniczącym Rady Głównej Związku Pracodawców „Polski Przemysł Spirytusowy”. Andrzej Szumowski ukończył Wydział Prawa i Administracji na Uniwersytecie Warszawskim oraz Podyplomowe Studia Public Relations w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie.
Chairman of the Management Board at the Polish Vodka Association

Julian Pawlak
Chairman of Polish Association of Juice Producers
Julian Pawlak Poprzednio prezes zarządu, obecnie konsultant ds. strategii i prokurent spółki Tymbark. Od 2004 r. prezes Stowarzyszenia Krajowa Unia Producentów Soków reprezentującego branżę soków, nektarów i napojów oraz soków zagęszczonych w Polsce.
Chairman of Polish Association of Juice Producers

Marek Sypek
General Director
Stock Polska
Marek Sypek
Absolwent Oxford University, SGH oraz Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie.
Od 1994 Dyrektor Sprzedaży i Marketingu w Bonduelle odpowiedzialny za Polska i Kraje Nadbałtyckie, od 2001 Dyrektor Zarządzający BIC w Polsce i Europie Centralnej, od 2005 Dyrektor Zarządzający w Johnson & Johnson Consumer Business & OTC odpowiedzialny za CEE, od 2010 Prezes Zarządu Agros-Nova z ramienia IK Fund.
Od 2016 Dyrektor Zarządzający Stock Polska.
Absolwent Oxford University, SGH oraz Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie.
Od 1994 Dyrektor Sprzedaży i Marketingu w Bonduelle odpowiedzialny za Polska i Kraje Nadbałtyckie, od 2001 Dyrektor Zarządzający BIC w Polsce i Europie Centralnej, od 2005 Dyrektor Zarządzający w Johnson & Johnson Consumer Business & OTC odpowiedzialny za CEE, od 2010 Prezes Zarządu Agros-Nova z ramienia IK Fund.
Od 2016 Dyrektor Zarządzający Stock Polska.
General Director
Stock Polska

Michał Kaszuba
Regional Business Manager CEE
Distell
Michał Kaszuba zajmuje się rozwojem biznesu i budowaniem marek w branży FMCG na rynkach Europy Środkowo Wschodniej. Absolwent SGH i CEMS, karierę zawodową zaczynał w Szwajcarii wprowadząjąc grupę Oerlikon na rynek rosyjski, następnie zajmował się rozwojem marki Knorr dla Unilever CEE, w Brown-Forman odpowiedzialny za markę Jack Daniel's w Europie koncentrował się na premiumizacji i budowaniu route to market na rynkach wschodzących. Obecnie związany z afrykańską firmą Distell, producentem premium ginu i whisky, właścicielem marek Amarula, Deanston, Bunnahabhain, Tobermory i Bain's.
Regional Business Manager CEE
Distell


Octavian Berzan
First Secretary, Head of Commercial and Economic Office - Embassy of the Republic of Moldova in Poland
Octavian Berzan
Graduate of the International Economic Relations (Academy of Economic Studies of Moldova) and Economic Law (State University of Moldova) faculties. Over 12 years of experience in the field of international economic relations, working both in private and public sector, including diplomatic positions. Over 6 years of managerial experience, especially in the field of investment attraction and export promotion. Certain experience in establishing and developing contacts with representatives of the diplomatic corps, development partners, European Commission and other international institutions.
First Secretary, Head of Commercial and Economic Office - Embassy of the Republic of Moldova in Poland

Zbigniew Walkiewicz
Vice President, General Director
BEWA
Zbigniew Walkiewicz, wiceprezes, dyrektor generalny, BEWA Sp. z o.o.
Z branżą napojową związany od kilkudziesięciu lat. Były wiceprezes zarządu Jurajska Sp. z o.o. Wcześniej, przez ponad 20 lat rozwijał swoją karierę w strukturach Nestle. W Nestle Polska pracował jako członek zarządu – dyrektor sprzedaży, odpowiedzialny za sprzedaż wszystkich kategorii produktowych Food&Beverages. Rozwijał także biznes Nestle na Ukrainie, w Mołdawii i Bułgarii. Pracował też w centrali firmy w Szwajcarii. Wcześniej związany z Coca-Colą. Ukończył wiele programów biznesowych na uczelni IMD w Lozannie .
Z branżą napojową związany od kilkudziesięciu lat. Były wiceprezes zarządu Jurajska Sp. z o.o. Wcześniej, przez ponad 20 lat rozwijał swoją karierę w strukturach Nestle. W Nestle Polska pracował jako członek zarządu – dyrektor sprzedaży, odpowiedzialny za sprzedaż wszystkich kategorii produktowych Food&Beverages. Rozwijał także biznes Nestle na Ukrainie, w Mołdawii i Bułgarii. Pracował też w centrali firmy w Szwajcarii. Wcześniej związany z Coca-Colą. Ukończył wiele programów biznesowych na uczelni IMD w Lozannie .
Vice President, General Director
BEWA

Tomasza Prorok
Business Unit Premium Spirits Manager Poland & Baltics
Coca Cola
Tomasz Prorok, Business Unit Premium Spirits Manager w Coca-Cola Polska i Kraje Bałtyckie.
Ekspert z ponad piętnastoletnim doświadczeniem na różnych stanowiskach sprzedażowych i managerskich w Polsce i Europie. Swoje kompetencje zdobywał w takich firmach jak: Philip Morris, Diageo, Avon.
Specjalizuje się w transformacji organizacji sprzedażowej oraz podnoszeniu produktywności.
Business Unit Premium Spirits Manager Poland & Baltics
Coca Cola


Sylwia Olechno
General Director
Grupa Chorten
Sylwia Olechno od początku, a więc od 2009 roku buduje Polską Grupę Sklepów Spożywczych Chorten, początkowo jako dyrektor handlowy, a od prawie 4 lat – dyrektor generalny. Koncept współpracy rozwijała od 20 placówek na Podlasiu i współpracy z producentami i dystrybutorami. Dziś grupę partnerską tworzy blisko 2000 sklepów w 15 województwach. W 2020 roku grupa chce osiągnąć zasięg ogólnopolski.
Sylwia Olechno swoje doświadczenie biznesowe zdobywała w innych sieciach handlowych, takich jak PMB Market i Groszek. W branży FMCG pracuje od przeszło 20 lat. Jest absolwentką zażądania na Wyższej Szkole Finansów i Zarządzania w Białymstoku. Wierzy w przyszłość polskiego handlu detalicznego w oparciu o współpracę polskich kupców, mimo ekspansji na rodzimym rynku wielu zagranicznych sieci. Uważa, że w biznesie najważniejsze są partnerstwo i tworzenie trwałych relacji.
General Director
Grupa Chorten

Elżbieta Kwiecińska – Prysłopska
Executive Director
Stowarzyszenie Polska Wódka (PVA)
Elżbieta Kwiecińska-Prysłopska
Dyrektor Generalna Stowarzyszenia Wódka – Polish Vodka Association (PVA).
Z branżą związana od 1999 r. Promotorka polskiego przemysłu spirytusowego, a szczególnie chronionego oznaczenia geograficznego Polska Wódka w kraju i za granicą. Współtwórczyni merytorycznego kształtu wystawy stałej w Muzeum Polskiej Wódki. Koordynatorka akcji „Pływam bez promili”.
Dyrektor Generalna Stowarzyszenia Wódka – Polish Vodka Association (PVA).
Z branżą związana od 1999 r. Promotorka polskiego przemysłu spirytusowego, a szczególnie chronionego oznaczenia geograficznego Polska Wódka w kraju i za granicą. Współtwórczyni merytorycznego kształtu wystawy stałej w Muzeum Polskiej Wódki. Koordynatorka akcji „Pływam bez promili”.
Executive Director
Stowarzyszenie Polska Wódka (PVA)


Witold Franczak
General Director, Vice President
Platinum Wines
Dyrektor Generalny - Wiceprezes Spółki Platinum Wines,
posiadający 30 letnie doświadczenie w branży FMCG. Poprzednio kierował Domain Menada, Belvedere Czechy i Słowacja, Sobieski S.A. , Platinum Orlen Oil, ACE Automotiv oraz Partner Center.
Doświadczony Manager mający wiele sukcesów związanych z wprowadzaniem nowych produktów na rynek i wdrażaniem innowacyjnych rozwiązań w firmie. Dzięki jego umiejętnościom zarządzane przez niego firmy były liderami rynków.
W Platinum Wines Pan Witold odpowiedzialny jest za wdrożenie nowej strategii firmy, która ma na celu szybki i dynamiczny rozwój spółki.
posiadający 30 letnie doświadczenie w branży FMCG. Poprzednio kierował Domain Menada, Belvedere Czechy i Słowacja, Sobieski S.A. , Platinum Orlen Oil, ACE Automotiv oraz Partner Center.
Doświadczony Manager mający wiele sukcesów związanych z wprowadzaniem nowych produktów na rynek i wdrażaniem innowacyjnych rozwiązań w firmie. Dzięki jego umiejętnościom zarządzane przez niego firmy były liderami rynków.
W Platinum Wines Pan Witold odpowiedzialny jest za wdrożenie nowej strategii firmy, która ma na celu szybki i dynamiczny rozwój spółki.
General Director, Vice President
Platinum Wines

Beata Sypniewska
Business Development Manager
Materials Group Europe Avery Dennison Polska
Beata Sypniewska is responsible for direct contacts and cooperation with brand owners on the local Polish market. She deals with material consulting and the selection of appropriate label materials for various applications. She cooperates with producers of food, beverages, wines and spirits as well as pharmaceutical, cosmetic and household chemicals. She provides support in the implementation of new and non-standard label projects.
Beata also acts as a local coordinator for sustainable development, i.e. by promoting environmentally friendly and recyclable raw materials for the production of labels.
Her activities are supported by her personal interest in ecology and sustainable issues, as well as 18 years long experience in the packaging industry, including labels, corrugated and solid board.
Business Development Manager
Materials Group Europe Avery Dennison Polska


dr Jakub Urbański
CSO at Nomi Biotech Corporation
Jakub Urbański - dr biologii molekularnej . Dyrektor do spraw projektów badawczych w NomiBiotech Corporation. Współtwórca formulacji i koncepcji alcorythm®.
Badacz, innowator i odkrywca z doświadczeniem naukowym i praktyką w biznesie i zarządzaniu. Współautor 8 zgłoszeń patentowych oraz licznych publikacji naukowych i popularnonaukowych. Pomysłodawca i współzałożyciel projektów Fabryka Owadów, Future Farms, HiProMine i alcorythm®. Specjalista ds. transferu technologii i komercjalizacji nauki, mentor biznesowy. Na liście 80 osób w zestawieniu “Ludzie, którzy zmieniają biznes w Polsce” miesięcznika Business Insider (2019). Prywatnie podróżnik zafascynowany kulturami rdzennymi Papui, członek The Explorers Club.
Badacz, innowator i odkrywca z doświadczeniem naukowym i praktyką w biznesie i zarządzaniu. Współautor 8 zgłoszeń patentowych oraz licznych publikacji naukowych i popularnonaukowych. Pomysłodawca i współzałożyciel projektów Fabryka Owadów, Future Farms, HiProMine i alcorythm®. Specjalista ds. transferu technologii i komercjalizacji nauki, mentor biznesowy. Na liście 80 osób w zestawieniu “Ludzie, którzy zmieniają biznes w Polsce” miesięcznika Business Insider (2019). Prywatnie podróżnik zafascynowany kulturami rdzennymi Papui, członek The Explorers Club.
CSO at Nomi Biotech Corporation

Witold Włodarczyk
President of the Board, Polski Przemysł Spirytusowy
Witold Włodarczyk
Prezes Zarządu Związku Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy od października 2018 roku. W latach 2008 – 2018 jako Dyrektor Generalny kierował Ogólnopolską Izbą Gospodarczą Wyrobów Medycznych POLMED. Równolegle jako dyrektor projektu „MedKompas” w latach 2011 - 2018 wprowadzał system compliance w ochronie zdrowia, przeprowadzając szkolenia w kilkuset szpitalach z udziałem łącznie około 5000 uczestników. Karierę zawodową rozpoczynał w branży spożywczej, gdzie w takich firmach jak: Kraft Jacobs Suchard, Kamis – Przyprawy oraz Lisner współtworzył struktury sprzedaży i marketingu. Od 1998 roku kierując polskim poddziałem Grupy Global Refund, był inicjatorem wprowadzenia usługi tax-free shopping dla podróżnych odwiedzających nasz kraj. Absolwent Wydziału Handlu Wewnętrznego Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie.
Prezes Zarządu Związku Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy od października 2018 roku. W latach 2008 – 2018 jako Dyrektor Generalny kierował Ogólnopolską Izbą Gospodarczą Wyrobów Medycznych POLMED. Równolegle jako dyrektor projektu „MedKompas” w latach 2011 - 2018 wprowadzał system compliance w ochronie zdrowia, przeprowadzając szkolenia w kilkuset szpitalach z udziałem łącznie około 5000 uczestników. Karierę zawodową rozpoczynał w branży spożywczej, gdzie w takich firmach jak: Kraft Jacobs Suchard, Kamis – Przyprawy oraz Lisner współtworzył struktury sprzedaży i marketingu. Od 1998 roku kierując polskim poddziałem Grupy Global Refund, był inicjatorem wprowadzenia usługi tax-free shopping dla podróżnych odwiedzających nasz kraj. Absolwent Wydziału Handlu Wewnętrznego Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie.
President of the Board, Polski Przemysł Spirytusowy