PRELEGENCI 2019

 

Piotr
Ciepiela


Radca Prawny
Baker McKenzie

Piotr Ciepiela doradza klientom aktywnym w sektorach regulowanych, przede wszystkim w zakresie inwestycji i transakcji realizowanych w sektorze energetycznym. Piotr doradza na bieżąco w licznych kwestiach dotyczących działalności gospodarczej w branży energetycznej, obejmujących m.in. transakcje przejęć (zarówno w odniesieniu do źródeł wytwórczych konwencjonalnych jak i odnawialnych) oraz projekty infrastrukturalne. Posiada również bogate doświadczenie w doradztwie związanym z zapewnieniem zgodności z wymogami ochrony środowiska, w tym dla spółek produkcyjnych i dystrybucyjnych, których działalność oddziałuje na środowisko.


Marcin
Cyganiak


Dyrektor Komercyjny,
Nielsen Polska
Marcin Cyganiak, Dyrektor komercyjny w Nielsen Polska, związany z firmą od 2012 roku. Specjalizuje się w badaniu panelu handlu detalicznego oraz badaniach efektywności sprzedaży produktów FMCG. Posiada szerokie doświadczenie w pracy z producentami alkoholi, napojów i innych produktów spożywczych. Zajmuje się zarówno analizą i oceną działań taktycznych producentów, jak i wspieraniem ich w budowaniu strategii marketingowych. W ramach Nielsen Global Client Service realizował projekty na rynkach CEE, głównie w Rosji i Turcji. Wcześniej pracował dla wiodącego producenta z branży FMCG oraz w consultingu. Absolwent Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie.

Jerzy
Dąbrowski


Dyrektor Departamentu Rynków Rolnych
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi
Absolwent Wydziału Technologii Drewna w Szkole Głównej Gospodarstwa Wiejskiego oraz Wye College, University of London (Ekonomika Rolnictwa). Były pracownik Sekcji Analiz Ekonomicznych Polityki Rolnej w Fundacji Programów Pomocy dla Rolnictwa FAPA (ekonomista, starszy ekonomista i kierownik SAEPR). W latach 2004-2009 zastępca dyrektora Departamentu Rynków Rolnych w Ministerstwie Rolnictwa i Rozwoju Wsi. Obecnie dyrektor tego Departamentu.

Andrian
Digolean


B2B Marketing Expert,
National Office for Vine and Wine

Związany z National Office for Vine and Wine (NOVW) od jej założenia w 2014 r. Odpowiedzialny za rozwój, koordynuje inicjatywy w sektorze handlowym mające na celu podniesienie świadomości, wizerunku i profilu mołdawskich win. Szeroko współpracuje z klientami i udziałowcami NOVW: mołdawskimi winiarniami, importerami, dystrybutorami oraz sieciami handlowymi.

 

Robert
Drak


Dyrektor ds. Rozwoju Rynku
PPHU Specjał

Monika
Dyrda


Client Director,
Nielsen Polska
Monika Dyrda, Client Director w Nielsen Polska, związana z firmą od 2011 roku. Specjalizuje się w badaniu panelu handlu detalicznego, współpracowała zarówno z kluczowymi sieciami detalicznymi jak i producentami FMCG. Obecnie wspiera Klientów z branży spożywczej, napojowej i alkoholowej w podejmowaniu strategicznych decyzji marketingowych, analizach i rekomendacjach. Absolwentka Ekonomii na Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach oraz studiów doktoranckich w Szkole Głównej Handlowej.

Witold
Franczak


General Manager
Partner Center

Jarosław
Frontczak


Dyrektor Działów Analiz Rynkowych
PMR

Ceniony ekspert w swojej branży. Specjalizuje się w analizie i badaniach rynkowych w tym handlu detalicznego w Europie Środkowo-Wschodniej. Na bieżąco monitoruje zmiany istotnych wskaźników branżowych.

Opracowuje raporty rynkowe na tematy dotyczące m.in.: handlu spożywczego, HoReCa, czy e-commerce z których regularnie korzystają, m.in.: Allegro, Eurocash, Żabka, Goldman Sachs, Jeronimo Martins, czy Google.

 

Bartosz
Guszczak


Senior Logistics Manager | Project Manager Instytut Logistyki i Magazynowania w Poznaniu

Project Manager / Główny specjalista, lider obszaru transportu w Instytucie Logistyki i Magazynowania. Absolwent Wydziału Informatyki i Zarządzania Politechniki Poznańskiej, na której ukończył również studia doktoranckie o specjalności Inżynierii Zarządzania. Jego zainteresowania zawodowe oscylują wokół obszaru transportu, optymalizacji procesów logistycznych, a także zarządzania łańcuchami dostaw. Doświadczenie zawodowe zdobywał jako project manager lub główny wykonawca wielu projektów konsultingowych dla przedsiębiorstw oraz krajowych i międzynarodowych projektów badawczych. Realizował projekty doradcze m. in. dla AmeriGas Polska Sp. z o.o., Leroy Merlin Sp. z o.o., Zarząd Morskiego Portu Gdynia S.A., Brenntag Polska Sp. z o.o., Elmar Transport Sp. z o.o., Nova Trading S.A., Sanitec Koło S.A., Lafarge Cement S.A., Profile VOX Sp. z o.o., Luvena S.A., EUROPAPIER – Impap Sp. z o.o, Schenker Sp. z o.o. Autor kilkudziesięciu publikacji związanych z tematyką logistyki, transportu oraz łańcuchów dostaw.


Jacek
Kołodziejczyk


Prezes Zarządu,
XBS Group
Jacek Kołodziejczyk to absolwent Uniwersytetu Warszawskiego na kierunku Zarządzanie i Finanse oraz Inżynier Bezpieczeństwa Pożarowego w Szkole Głównej Służby Pożarniczej w Warszawie. Zanim dołączył do zarządu XBS Group, przez 8 lat był dyrektorem logistyki w RUCH SA. Wcześniej przez wiele lat związany z branżą paliwową na stanowiskach dyrektorskich – PKN ORLEN SA (3 lata), Statoil Poland Sp. z o.o. (10 lat) oraz CPN SA (5 lat). Na poprzednich stanowiskach odpowiedzialny był zarówno za konsolidację, restrukturyzację i zarządzanie majątkiem spółek, jak i sprzedaż i systemowe pozyskiwanie klientów. W dziedzinie logistyki może pochwalić się znaczącymi zmianami w modelu funkcjonowania łańcucha dostaw, optymalizacją procesów logistycznych, głębokimi zmianami w polityce zatrudnienia oraz modernizacji infrastruktur magazynowych. Jacek Kołodziejczyk to również doświadczony manager zarządzający zespołami od kilkunastu do kilku tysięcy osób. Prywatnie, jego pasją są wina oraz samochody marki Saab zarówno old timery jak i young timery.

Piotr
Haman


Członek Rady Nadzorczej,
OEX Cursor, Grupa OEX
Ekspert z obszaru nowoczesnych usług wsparcia sprzedaży, związany z branżą od początku lat-90. Twórca marki Merchandiser - jednego z pierwszych w Polsce podmiotów, kompleksowo zajmujących się ekspozycją marek w sieciach handlowych. Od 2006 roku związany z firmą OEX Cursor z Grupy OEX, w której odpowiada za rozwój usług z obszaru merchandisingu, audytów retail, zewnętrznych sił sprzedaży. Zarządza jedną z największych w Polsce terenowych struktur handlowych. Z sukcesem wdraża nowe technologie, zwiększające efektywność działań prowadzonych dla klientów. Dotychczas zrealizował kilkaset projektów dla czołowych marek z branży FMCG, m.in. Unilever, Coca-Cola, Mars Polska, Kampania Piwowarska, Makro, Shell. Piotr Haman jest autorem licznych publikacji z obszaru wsparcia sprzedaży. Występuje jako ekspert podczas wydarzeń związanych z szeroko pojętym rynkiem retail i shopper marketingiem. Studiował na wydziale Prawa i Administracji na Uniwersytecie Warszawskim.

Łukasz
Juskowiak


Dyrektor Marketingu,
Duży Ben (Grupa Eurocash)

Zaczynał karierę na programie menadżerskim w Grupie Eurocash w 2012 roku. Następnie jako Brand Manager Faktorii Win zbudował innowacyjny koncept store-in-store. Po 4 latach Faktoria Win pomaga konsumentom odkrywać wino w prawie 5000 punktów sprzedaży w polskich sklepach oraz restauracjach. Łukasz obecnie rozwija koncept nowoczesnych sklepów alkoholowych, szerząc kulturę picia oraz sprzedaży alkoholu poprzez nowy koncept detaliczny Duży Ben. Lubi pracę pod ciśnieniem, zawodowy nurek od 4 roku życia :) Absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, University of Applied Sciences w Finlandii oraz University of Lethbridge w Kanadzie.

 

Michał
Kaszuba


Business Manager
Distell
Michał Kaszuba zajmuje się rozwojem biznesu i budowaniem marek w branży FMCG na rynkach Europy Środkowo Wschodniej. Absolwent SGH i CEMS, karierę zawodową zaczynał w Szwajcarii wprowadzając grupę Oerlikon na rynek rosyjski, następnie zajmował się rozwojem marki Knorr dla Unilever CEE, w Brown-Forman odpowiedzialny za markę Jack Daniel's w Europie koncentrował się na premiumizacji i budowaniu route to market na rynkach wschodzących. Obecnie związany z afrykańską firmą Distell, producentem wina i whisky, właścicielem marek Nederburg, Amarula, Bunnahabhain i Bain's.

Janusz
Kozłowski


Business Systems and Data Analysis Director,
Merservice, Grupa OEX
Od 6 lat związany z MerService Sp. z o.o., od 2 lat prowadzi w ramach grupy OEX dział świadczący usługi analizy danych i wytwarzania systemów biznesowych. Jako Business Systems and Data Analysis Director realizuje kompleksowe usługi wsparcia technologicznego. Pasjonat wykorzystania technologii w biznesie i optymalizacji procesów. Specjalista w dziedzinie przetwarzania, magazynowania, analizy i wizualizacji danych. W codziennej pracy łączy kompetencje biznesowe i techniczne, pozwala to na trafne projektowanie skutecznych rozwiązań. Studiował w Polsko-Japońskiej Wyższej Szkole Technik Komputerowych w Warszawie.

Elżbieta
Kwiecińska-Prysłopska


Dyrektor Generalna Stowarzyszenia Polska Wódka (PVA)
Dyrektor Generalna Stowarzyszenia Polska Wódka – Polish Vodka Association (PVA). Z branżą związana od 1999 r. Promotorka polskiego przemysłu spirytusowego, a szczególnie chronionego oznaczenia geograficznego Polska Wódka w kraju i za granicą. Współtwórczyni merytorycznego kształtu wystawy stałej w Muzeum Polskiej Wódki. Koordynatorka akcji „Pływam bez promili”.

Bartłomiej
Morzycki


Dyrektor Generalny w Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego
Z wykształcenia politolog. Przed objęciem w 2017 roku stanowiska Dyrektora Generalnego ZPPP Browary Polskie przez ponad 10 lat pracował w 3M odpowiadając za relacje instytucjonalne dla spółek koncernu w Polsce. Wcześniej pracował w agencji public relations oraz w instytucjach państwowych, m.in. Kancelarii Prezesa Rady Ministrów oraz w Sejmie RP. Pełni funkcje Członka Zarządu Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy oraz Prezesa Zarządu Stowarzyszenia Partnerstwo dla Bezpieczeństwa Drogowego.
 

Dorota
Peretiatkowicz


Business Unit Manager,
Grupa IQS
Psycholog, socjolog i baczna obserwatorka rzeczywistości. Z badaniami rynku związana od lat 90. ubiegłego wieku. W IQS zarządza zespołem dedykowanym badaniom ilościowym. Liderka takich projektów badawczych jak: NeedforSnack, Adults Power czy Hajp Hunting.

Andrzej
Odzioba


Prezes Zarządu,
Wosana

Julian
Pawlak


Prezes Stowarzyszenia KUPS

Prezes Stowarzyszenia KUPS od 2004 r. Od 1973 r. związany z firmą Tymbark, w której przez 13 lat pełnił funkcje Prezesa i Dyrektora Zarządzającego. Od 2003 r. konsultant ds. Strategii i Przewodniczący Rady Nadzorczej Tymbark S.A., a obecnie prokurent Tymbark - MWS Sp. z o.o.


Iwona
Pawłowska


Kierownik ds. Rozwoju Biznesu i Strategii Aktywacji Sprzedaży
Żywiec Zdrój
 

Maciej
Ptaszyński


Dyrektor Generalny
Polska Izba Handlu
od 2011 roku Dyrektor Generalny Polskiej Izby Handlu. Wcześniej Dyrektor Zarządzający w Accor Services Polska. Pracował także jako Dyrektor Regionu w Adecco Poland. Od 2008 zaangażowany w działania mające na celu poprawę rozwiązań legislacyjnych dotyczących funkcjonowania firm handlowych w Polsce i Unii Europejskiej. Z wykształcenia politolog oraz absolwent kursu z zakresu Zarządzania Zasobami Ludzkimi na Pacific Lutheran University w Tacomie, USA.

Jerzy
Roguski


Dyrektor Handlowy,
Żabka Polska
Od 15 lat związany z handlem spożywczym. Przez pierwsze 7 lat kariery zawodowej odpowiedzialny za budowanie strategii marek własnych sieci - odpowiednio w Polomarket (2004-2009) oraz Żabka Polska (2009-2011). Od 2011 roku w Spółce Żabka Polska odpowiada za centralną politykę zakupową sieci. Od 2014 roku na stanowisku Dyrektora Handlowego decyduje o polityce asortymentowej, zakupowej i cenowo-promocyjnej. Absolwent Uniwersytetu im. Mikołaja Kopernika na kierunku finanse oraz Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie na kierunku International Economics. Posiada dyplom MBA Dominican University.

Jan
Sałata


Dyrektor Generalny
PSH Nasz Sklep
Mgr. Inż. Ekonomiki Produkcji i Obrotu Rolnego na Akademii Rolniczej w Krakowie. Dyrektor Generalny Polskiej Sieci Handlowej Nasz Sklep S.A. zrzeszającej ponad 3900 sklepów detalicznych pod markami Delikatesy Premium, Delikatesy Sezam, Nasz Sklep oraz Nasz Sklep Express. Z GK Specjał związany od 25 lat gdzie pracował na różnych stanowiskach zaczynając od podstawowych stanowisk w dziale sprzedaży, od 2002 r. zajmuje stanowisko Dyrektora Generalnego Polskiej Sieci Handlowej Nasz Sklep, odpowiadając za rozwój sieci franczyzowej w ramach GK Specjał.

Marek
Sypek


Dyrektor Zarządzający
Stock Polska

Absolwent Oxford University, SGH oraz Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. Od 1994 Dyrektor Sprzedaży i Marketingu w Bonduelle odpowiedzialny za Polskę i Kraje Nadbałtyckie, od 2001 Dyrektor Zarządzający BIC w Polsce i Europie Centralnej, od 2005 Dyrektor Zarządzający w Johnson & Johnson Consumer Business & OTC odpowiedzialny za CEE, od 2010 Prezes Zarządu Agros-Nova z ramienia IK Fund. Od 2016 Dyrektor Zarządzający Stock Polska.

 

Andrzej
Szumowski


Prezes Zarządu Stowarzyszenia Polska Wódka, Przewodniczący Rady Głównej Związku Pracodawców „Polski Przemysł Spirytusowy”

Andrzej Szumowski swoją 25-letnią karierę zawodową rozpoczął w Ministerstwie Współpracy Gospodarczej z Zagranicą. W 1994 r. objął funkcję Pełnomocnika Zarządu Agros Holding S.A. W 1997 r. został mianowany Podsekretarzem Stanu w Urzędzie Komitetu Integracji Europejskiej. W roku 1998 był doradcą Szefa Kancelarii Prezydenta RP. Do 2001 r. sprawował również funkcję Doradcy Prezesa spółek Polkomtel S.A. oraz Agros Holding S.A.

W 2001 r. Andrzej Szumowski objął stanowisko Dyrektora Komunikacji, a później Dyrektora Public Affairs w Agros Holding S.A. W latach 2002 – 2005 był Doradcą Ministra Spraw Zagranicznych. W roku 2003 został powołany na Wiceprezesa Zarządu Wyborowa S.A. Obecnie pełni również funkcję Rzecznika Prasowego Spółki oraz Dyrektora External Affairs.

Andrzej Szumowski jest Prezesem Zarządu Stowarzyszenia Polska Wódka od momentu założenia Stowarzyszenia w 2006 r. oraz Przewodniczącym Rady Głównej Związku Pracodawców „Polski Przemysł Spirytusowy”.

Andrzej Szumowski ukończył Wydział Prawa i Administracji na Uniwersytecie Warszawskim oraz Podyplomowe Studia Public Relations w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie.


Łukasz
Targoszyński


Adwokat
Baker McKenzie

Łukasz Targoszyński specjalizuje się w transakcjach fuzji i przejęć oraz projektach typu joint venture, w szczególności w sektorach spożywczym, produkcyjnym i dóbr konsumpcyjnych (FMCG), z sukcesem prowadząc wiele krajowych i transgranicznych transakcji. Łukasz posiada również duże doświadczenie w projektach reorganizacyjnych, ekspansji międzynarodowej, a także w innych sprawach związanych z bieżącą obsługą prawną spółek, pełniąc często dla swoich klientów funkcję prawnika pierwszego kontraktu we wszystkich sprawach związanych z prowadzoną przez nich działalnością, wykorzystując swoją znajomość branży.


Witold
Włodarczyk


Prezes Zarządu Związku Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy
Prezes Zarządu Związku Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy od października 2018 roku. W latach 2008 – 2018 jako Dyrektor Generalny kierował Ogólnopolską Izbą Gospodarczą Wyrobów Medycznych POLMED. Równolegle jako dyrektor projektu „MedKompas” w latach 2011 - 2018 wprowadzał system compliance w ochronie zdrowia, przeprowadzając szkolenia w kilkuset szpitalach z udziałem łącznie około 5000 uczestników. Karierę zawodową rozpoczynał w branży spożywczej, gdzie w takich firmach jak: Kraft Jacobs Suchard, Kamis – Przyprawy oraz Lisner współtworzył struktury sprzedaży i marketingu. Od 1998 roku kierując polskim poddziałem Grupy Global Refund, był inicjatorem wprowadzenia usługi tax-free shopping dla podróżnych odwiedzających nasz kraj. Absolwent Wydziału Handlu Wewnętrznego Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie.

Remigiusz
Zdrojkowski


Członek Zarządu, Dyrektor Zarządzający,
PRO-LOG S.A.
Z PRO-LOG S.A. związany od 2016 roku gdzie odpowiada za zarządzanie operacyjne spółką świadczącej kompleksowe usługi dla podmiotów z branży alkoholowej. W tym czasie, bazując na posiadanym przez spółkę pozwoleniu na prowadzenie składu podatkowego oraz składu celnego dedykowanego dla napojów alkoholowych, zapewnił usługi dla kolejnych grup docelowych. Opracowanie nowych procesów obsługi zostało potwierdzone przez interpretacje indywidualne wydane przez Ministerstwo Finansów oraz Krajową Administrację Skarbową. W konsekwencji pozwoliły na uproszczenie formalności związanych z korzystaniem oraz dostępnością kompleksowych usług składu podatkowego, również dla małych i średnich podmiotów z branży alkoholowej. Systematycznie dzieli się zdobytą wiedzą praktyczną w artykułach publikowanych w prasie branżowej oraz w social mediach. Z logistyką międzynarodową związany od 1994 roku. W trakcie 25 lat pracy zawodowej pełnił głównie funkcje kierownicze oraz menadżerskie po stronie operatorów logistycznych o zasięgu międzynarodowym. W tym czasie odpowiadał między innymi za działalność składów celnych, magazynów tranzytowych, miejsc uznanych oraz agencji celnych dedykowanych do obsługi podmiotów z branży alkoholowej oraz farmaceutycznej.